Internationale studiedag: Op naar een kwaliteitsvolle leerkracht-kind relatie

lk-ll

 

De leerkracht doet ertoe!

We hebben op deze blog al in verschillende berichten aangehaald dat de relatie die een leerkracht of opvoeder met jonge en/of kwetsbare kinderen opbouwt, cruciaal is voor de ontwikkeling van deze kinderen.

Maar hoe kan een leerkracht precies het verschil maken voor jonge, kwetsbare kinderen?

Dat kom je te weten tijdens een internationale studiedag op 2 december die Caroline Vancraeyveldt, een ex-collega van ons, vanuit de expertisecel Art of Teaching (jong-leren) van UC Leuven-Limburg en in samenwerking met de Onderzoekseenheid Schoolpsychologie en Ontwikkelingspsychologie van Kind en Adolescent (KU Leuven) organiseert. De dag start met een lezing van een internationaal expert in leerkracht-kindrelaties en interventies, professor. dr. Robert Pianta, gevolgd door een presentatie van de resultaten van het recente Samen-Spel onderzoek en diverse workshops met concrete tips en tricks. Voor meer informatie over het programma zie: studiedag 2 december_def

Werk je in het onderwijs als leerkracht (in opleiding), lerarenopleider, CLB-medewerker, beleidsmedewerker, … of ben je gewoon geïnteresseerd in de kracht van een kwaliteitsvolle leerkracht-kind relatie?

Schrijf je dan in voor deze studiedag via volgende link: www.ucll.be/leerkrachtkind

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s