Wie zijn wij?

Op deze blog schrijven onderzoekers over het reilen en zeilen in de wereld van onderzoek naar de ontwikkeling van kinderen en adolescenten thuis en op school. Zij maken deel uit van SCeNO, de onderzoeksgroep Schoolpsychologie en Ontwikkeling in Context aan de KU Leuven (http://ppw.kuleuven.be/home/english/research/soka). Maar wie zijn ze eigenlijk, wat doen ze, wat drijft hen?

_1110814 - kopie (2)

Photo for Blog Alicia

Hallo, ik ben Alicia Ramos, en ik ben een Amerikaanse die sinds 2012 het voorrecht heeft om in Vlaanderen te wonen. Ik heb ervan genoten om de Vlaamse onderwijscontext te leren kennen via enerzijds mijn masterstudies aan de KU Leuven (educatieve studies) en anderzijds door tijdens het opvoeden van mijn kinderen te navigeren door het schoolsysteem. Ik ben verheugd dat ik door mijn doctoraatsonderzoek de mogelijkheid heb om de schoolloopbanen en de langdurige psychosociale ontwikkeling van cognitief sterke studenten in de Vlaamse context te onderzoeken. Aangezien ik persoonlijk enorm veel profijt heb gehaald uit de wijdverspreide vooruitgang en verrijkingsmogelijkheden voor cognitief sterke leerlingen in de Verenigde Staten, ben ik een enthousiaste voorstander van dergelijke programma’s. Ik hoop dat mijn onderzoek leidt tot een onderwijsaanbod dat beter voldoet aan de holistische behoeften van studenten met sterke cognitieve vaardigheden in Vlaanderen en daarbuiten.

Annelies Janssens
Mijn naam is Annelies Janssens. Ik ben geboren in het Kempische Oostmalle, studeerde humane wetenschappen in het Maris Stella Instituut en nadien Pedagogische wetenschappen aan de KU Leuven. In 2011 studeerde ik af, verhuisde naar Heist-op-den-Berg en begon aan mijn doctoraat over agressie en regelovertredend gedrag bij jongeren. Mijn doctoraat is onderdeel van het STRATEGIES-project, een grootschalig onderzoek naar de leefomgeving en ontwikkeling van jongeren in Vlaanderen. We volgen meer dan 1000 jongeren gedurende drie jaar om informatie te verzamelen over hun gedrag, hun genetische achtergrond en hun relaties met ouders, leerkrachten en klasgenoten. In mijn doctoraat wil ik uitzoeken wat maakt dat jongeren ontsporen. We weten dat hun genen er iets mee te maken hebben en ook de omgeving waarin zij opgroeien. Maar hoe beïnvloeden genen en omgeving samen het gedrag van jongeren? Zijn sommige jongeren door hun genetische achtergrond meer gevoelig voor bepaalde omgevingen dan anderen? Benieuwd!? Join the club!

Annette Spithoven
Ik ben Annette Spithoven, geboren en getogen Nederlander. Ik ben opgegroeid in een klein dorpje onder Utrecht. Sinds 1 oktober 2014 ben ik begonnen bij het STRATEGIES-project aan mijn doctoraat over eenzaamheid bij jongeren. In mijn doctoraat ga ik kijken of eenzaamheid beinvloed wordt door bepaalde genen. Is er een specifiek gen dat eenzaamheid ‘veroorzaakt’? Of is het een samenspel van verschillende genen? En wat is de rol van de omgeving (ouders en peers) in het versterken of verzwakken van de relatie tussen genen en eenzaamheid?

Eveline Teppers
Mijn naam is Eveline Teppers. Ongeveer iets meer dan 30 jaar geleden ben ik geboren en getogen in het Maasland. Na mijn studies klinische psychologie (optie kinderen en adolescenten) en theoretische psychologie ben ik blijven plakken in de gezellige studentenstad Leuven. Aangezien ik altijd al een interesse heb gehad in zowel onderzoek als in klinisch werk ben ik in het schooljaar 2010 met een doctoraat begonnen over een belangrijk klinisch thema, namelijk eenzaamheid in de adolescentie. Hoe verloopt de ontwikkeling van eenzaamheid doorheen de adolescentie? Hoe hangt de ontwikkeling van eenzaamheid samen met de persoonlijkheidsontwikkeling van de jongeren? Aangezien de sociale leefwereld van de jongeren zich vandaag ook grotendeels online afspeelt, ben ik ook geïnteresseerd in hoe het gebruik van sociale media (zoals Facebook) eenzaamheid kan beïnvloeden.

flore

Mijn naam is Flore Geukens en ik ben opgegroeid in het landelijke Meise. Voor mijn studies als klinisch psychologe trok ik naar Gent. In het kader van mijn opleiding liep ik stage in het Psychiatrisch Centrum dr. Guislain. Daar werkte ik met (jong)volwassenen en kwam ik in aanraking met een brede waaier van psychische problemen. Ondanks dat het klinische werk zeer interessant en gevarieerd was, vond ik het schrijven van mijn thesis een nog leukere uitdaging. Het gaf me zin om de academische wereld binnen te stappen. Nu maak ik mijn doctoraat aan de KU Leuven. Hierbij focus ik op eenzaamheid bij jongeren en hoe verschillende factoren (epigenetisch, ouders, stress…) er een invloed op kunnen hebben.

Greet

Mijn naam is Greet Peters. Ik ben onderwijskundig pedagoog van opleiding en startte nadien een doctoraatsonderzoek over het strategiegebruik van leerlingen lager onderwijs bij het oplossen van hoofdrekenopgaven. Na dat theoretisch onderzoek had ik nood aan wat echte praktijkervaring. Ik startte daarom de lerarenopleiding lager onderwijs en stond enkele jaren voor de klas in Brussel. Intussen ben ik verhuisd en is mijn gezin gegroeid, waardoor de verplaatsing naar Brussel niet meer zo eenvoudig was. Ik ben daarom teruggekeerd naar de KU Leuven, en werk daar aan een nationaal onderzoek over wie werkzaam is op het domein van de educatieve en schoolpsychologie.

Capture Isabel

Ik ben Isabel ten Bokkel, opgegroeid in het Nederlandse dorpje Hengelo. Ik heb in het mooie Nijmegen gestudeerd en hier een onderzoeksmaster Gedragswetenschappen en een master Onderwijskunde afgerond. Vanaf september 2017 ben ik in Leuven begonnen met mijn doctoraatsproject bij ScenO. Dit project kijkt naar de rol die leerkrachten kunnen spelen om pesten op school te verminderen en uiteindelijk hopelijk zelfs te voorkomen. Hierbij kijken we naar de band tussen leerkrachten en leerlingen en de invloed die deze band kan hebben op de gevolgen van pesten voor slachtoffers. Ook gaan we eigenschappen van leerkrachten (bv. leservaring) en hun reacties op pestsituaties na.

Janne Vanhalst
Mijn naam is Janne Vanhalst en ik ben opgegroeid in Oedelem, een klein charmant dorpje in de buurt van Brugge. In 2008 studeerde ik af als schoolpsychologe aan de KU Leuven, en kort daarna ben ik er een doctoraat gestart over eenzaamheid bij jongeren. Mijn doctoraat richtte zich voornamelijk op hoe het komt dat jongeren zich eenzaam voelen, welke psycholgische gevolgen dat met zich meebrengt, en hoe we kunnen voorkomen dat eenzaamheid bijvoorbeeld tot een depressie leidt. Mijn doctoraatsonderzoek toonde verder ook aan dat de meeste jongeren zich zelden eenzaam voelen, maar dat een kleine minderheid toch jaar na jaar aangeeft heel erg eenzaam te zijn. Sinds de verdediging van mijn doctoraat in 2012 verblijf ik aan Duke University in Amerika, waar ik voornamelijk onderzoek doe naar die kleine minderheid van chronisch eenzame jongeren. Mijn huidige onderzoek focust zich op hoe het komt dat sommige jongeren chronisch eenzaam blijven en hoe we hen kunnen helpen.

Jantine Spilt
Mijn naam is Jantine Spilt en ik ben SCeNO in december 2013 komen versterken als universitair docent. Mijn loopbaan loopt langs verschillende universiteiten: Universiteit Maastricht (propedeuse en doctoraal), Universiteit van Amsterdam (doctoraat en postdoctoraal onderzoek) en de Vrije Universiteit in Amsterdam (postdoctoraal onderzoek). Inmiddels ben ik dus bij de KU Leuven aanbeland. En met mij is ook mijn gezin hier neergestreken (ik ben getrouwd met een offshore project manager die graag op reis is, maar gelukkig ook graag thuis, en moeder van een opgewekte peuter van bijna 2 jaar oud). In mijn onderzoek richt ik mij op de ontwikkeling van kinderen in de schoolcontext en in het bijzonder op de betekenis van een goede leraar-leerlingrelatie voor zowel de leerling als de leerkracht.

FOTO JESSICA

Ik ben Jessica Rassart, 29 jaar en afkomstig uit Landen, zo’n 20 minuutjes treinen van Leuven. In 2011 studeerde ik af als Master in de Klinische- en Gezondheidspsychologie (optie kind en adolescent) aan de KU Leuven. Enkele maanden later ben ik gestart aan een doctoraat binnen SCeNO. Met dit doctoraat willen we een beter zicht krijgen op hoe jongeren en jongvolwassenen met een chronische ziekte (zoals type 1 diabetes of een aangeboren hartaandoening) zich weten aan te passen aan hun ziekte en welke factoren hierin een rol spelen. Meer bepaald gaan we kijken naar de rol van persoonlijkheid, ziektepercepties  (d.i. hoe mensen denken over hun ziekte) en coping (d.i. hoe mensen omgaan met ziektegerelateerde uitdagingen). Met deze kennis wensen wij bestaande preventie- en interventieprogramma’s, gericht op het voorkomen of aanpakken van aanpassingsproblemen, beter af te stemmen op de individuele noden van iedere patiënt.

IMG-20171221-WA0010 (2)

Hallo, mijn naam is Karlien Demol. Leuven is de stad waar ik woon en ben opgegroeid. Na het middelbaar wilde ik graag verder studeren en koos ik voor psychologie. Vijf jaar later studeerde ik af als Master in de Psychologie, optie Schoolpsychologie. Mijn masterproef stond in het teken van pesten, een van mijn grootste interesses. In september 2017 startte ik bij SCeNO op een doctoraatsproject over de rol van de leerkracht bij slachtofferschap van pesten op school. Enerzijds focust ons onderzoek op de relaties tussen leerkrachten en leerlingen en anderzijds op de reacties van leerkrachten bij pesten. We onderzoeken de verbanden met het optreden van pesten en de gevolgen ervan voor slachtoffers. Mijn ultieme hoop is dat de kinderen en jongeren die betrokken zijn bij pesten zullen kunnen profiteren van ons onderzoek.


Anne-Katrien Koenen

Ik ben Katrien Koenen, geboren in Gent maar getogen in het pajotteland in Dilbeek (nabij Brussel). In 2014 studeerde ik af als Pedagoog aan de KU Leuven, optie Onderwijskunde. In de zomer van 2014 mocht ik bij SCeNO (Schoolpsychologie en Ontwikkeling in Context) starten als doctortaatsassistente van Professor Jantine Spilt. In mijn doctoraat wil ik het welbevinden van de leerkracht in het basisonderwijs in kaart brengen en nagaan hoe de leerkracht-leerlingrelaties in de klas hierop een invloed hebben. Hoe verlopen de (negatieve) emoties van leerkrachten, ervaren ze veel stress en welke factoren spelen hierbij een rol? Daarnaast ben ik als assistente ook betrokken in verschillende practica en begeleid ik masterproefstudenten die zich ook interesseren in aanverwante topics.

dsc_9994

Hallo, ik ben Koen Raymaekers, een geboren en getogen Leuvenaar. In 2016 studeerde ik af als onderzoekspsycholoog aan de KU Leuven, met een grote interesse voor gezondheidspsychologisch onderzoek. In oktober van datzelfde jaar begon ik een doctoraat hier bij SCenO. Momenteel doe ik onderzoek naar de rol van leeftijdsgenoten in het omgaan met een chronische ziekte, zoals type 1 diabetes, bij adolescenten en jong volwassenen.

foto lien blog

Ik ben Lien Demulder, ik groeide op in Lommel maar woon ondertussen in Leuven. Ik studeerde Pedagogische wetenschappen, optie Onderwijs- en Opleidingskunde aan de KU Leuven. In 2016 studeerde ik af en in 2017 voltooide ik nog de SLO Gedragswetenschappen. In datzelfde jaar begon ik alvast te werken bij SCenO (KU Leuven) en EduBROn (UAntwerpen). Ik werk mee aan Columbus, een exploratie-instrument dat leerlingen uit het voorlaatste en laatste jaar secundair onderwijs ondersteunt in de overgang naar het hoger onderwijs. Mijn onderzoek focust zich op het identificeren van studentprofielen voor aanvang van het hoger onderwijs, op basis van het studiekeuzeproces en verschillende niet-cognitieve variabelen (zoals faalangst, motivatie, zelfsturing, enz.), en dit in relatie tot hun achtergrondkenmerken en studiepaden in het hoger onderwijs.

photo_LIES
Ik ben Lies Missotten en ik ben opgegroeid in het mooie Zoutleeuw (het kunstschrijn van Brabant). Ik ben mama van twee heerlijke kleuters. In 2005 ben ik afgestudeerd als klinisch psychologe aan de KU Leuven. Hierna heb ik bijna drie jaar in een psychiatrische ziekenhuis gewerkt. Ik stond in voor de dagelijkse begeleiding van mensen met een afhankelijkheidsprobleem. Sinds 2009 werk ik als onderzoekster aan de KU Leuven. Mijn doctoraat (gestart in 2010) focust op de conflictresolutiestijlen die adolescenten gebruiken wanneer ze conflicten hebben met hun moeders. Ik ga op zoek naar factoren in de opvoeding en persoonlijkheid van adolescenten die het gebruik van hun conflictstijlen kunnen verklaren. Daarnaast ben ik ook geïnteresseerd in de emoties die jongeren ervaren tijdens conflicten.

margaux-verschueren

Hallo, mijn naam is Margaux Verschueren. Ik woon in Boortmeerbeek en besloot na mijn middelbare studies psychologie te studeren in Leuven. Gedurende mijn masteropleiding deed ik mijn stage op een psychiatrische afdeling voor adolescenten met psychische problemen, wat mijn interesse voor deze levensfase erg aanwakkerde. In 2015 studeerde ik af met een masterdiploma in de klinische psychologie, optie kinderen en adolescenten, waarna ik mijn doctoraat startte over de identiteitsontwikkeling in adolescentie en jongvolwassenheid. Meer specifiek probeer ik doorheen mijn onderzoek na te gaan of personen met een psychiatrische of chronische ziekte meer problemen ervaren in het zoeken naar hun eigen identiteit en in welke mate dit samenhangt met het algemeen functioneren.

Margot Bastin
Mijn naam is Margot Bastin. Ik ben opgegroeid in Wezemaal, een klein dorpje vlakbij het prachtige Leuven met als mooiste bezienswaardigheid de Wijngaardberg. In 2012 studeerde ik af als klinisch psychologe aan de KU Leuven met als optie volwassenen. Datzelfde jaar nog had ik het geluk als doctoraatsstudent te mogen starten binnen SCeNO. In mijn onderzoek richt ik me op verschillende factoren die mensen kwetsbaar kunnen maken voor het ontwikkelen van depressieve klachten en depressieve stoornissen. Hierbij focus ik voornamelijk op de manieren waarop mensen reageren op hun negatieve gevoelens. Deze reacties kunnen zich zowel voordoen als processen binnen één en dezelfde persoon, als in interacties met anderen.

Marlies Maes
Mijn naam is Marlies Maes. Ik ben in Breda geboren, heb Pedagogische Wetenschappen gestudeerd aan de Universiteit Utrecht en ben in 2012 naar de KU Leuven gekomen om te beginnen aan een doctoraat. Mijn doctoraat gaat over eenzaamheid en houding tegenover alleen zijn bij kinderen en jongeren. Wat is eenzaamheid? Wat is hier al over onderzocht en wat zijn de gevolgen van eenzaamheid? Zijn jongens of meisjes nu meer eenzaam? Hoe meet je eenzaamheid eigenlijk? Ga gerust mee op mijn zoektocht naar antwoorden.

 

Noortje
Mijn naam is Noortje Vervoort. Ik ben geboren in Nijmegen (Nederland), maar grotendeels opgegroeid in de Limburgse provinciehoofdstad Hasselt. In 2008 ben ik als schoolpsychologe afgestudeerd aan de KU Leuven, waarna ik een jaar als studentenbegeleider heb gewerkt op de toenmalige XIOS Hogeschool in Hasselt. Vervolgens ben ik in het najaar van 2009 gestart met een doctoraatsonderzoek over de rol van de relatie met de leerkracht voor lagereschoolkinderen met problemen in de relatie met hun ouders (gehechtheidsproblemen). Nu, vier jaar later, heb ik net mijn doctoraat afgerond waaruit bleek dat een warme, sensitieve relatie met de leerkracht weldegelijk van belang is voor de ontwikkeling van kinderen met ernstige gehechtheidsproblemen. Vanaf januari 2014 zal ik meewerken aan een ander onderzoek waarin we verschillende vragen over buitenschoolse hulpverlening in Vlaanderen willen beantwoorden (“Wat is de omvang en aard?”, “Welke factoren kunnen mogelijke verschillen en/of een betere afstemming verklaren?”, Wat zijn de motieven voor verwijzing?”).

Sabine Nelis

Ik ben Sabine Nelis. Ik groeide op in Roeselare en startte na mijn middelbare studies de opleiding Psychologie aan de KU Leuven. Vanuit mijn interesse in klinische psychologie liep ik stage op een kinder -en jeugdpsychiatrische afdeling van het UZ Leuven. Dankzij mijn masterproef over de verwerking van cijfers in de hersenen kreeg ik interesse in onderzoek. Na mijn studies startte ik een doctoraat over positieve gevoelens. We stelden ons bijvoorbeeld de vraag: Hoe kunnen positieve herinneringen ons helpen om ons beter te voelen? Of hoe net niet? Zorgt de manier waarop we omgaan met positieve gevoelens voor meer of minder depressieve klachten? In september 2014 beëindigde ik mijn doctoraat en sinds oktober 2014 werk ik bij de onderzoeksgroep School- en Ontwikkelingspsychologie. Mijn onderzoeksthema ligt in dezelfde lijn als mijn doctoraat, namelijk hoe adolescenten omgaan met positieve gebeurtenissen en positieve gevoelens.

Sanne
Ik ben Sanne Van Craeyevelt, geboren in Diepenbeek, waar ik ondertussen ook weer woon na een leuke studenten- en post-studententijd in Leuven. In 2008 studeerde ik af als klinisch psychologe, optie kinderen. In 2009 ben ik bij SCeNO terechtgekomen, aanvankelijk als wetenschappelijk medewerkster voor het doctoraatsproject van mijn studie- en bijna-naamgenoot, Caroline Vancraeyveldt. Sinds 2010 ben ik assistente. Ik ben betrokken bij enkele practica en schrijf een doctoraat over de rol die interacties met leerkrachten en leeftijdsgenoten spelen in de schoolse aanpassing van lagere schoolkinderen. Ik ben vooral geïnteresseerd in preventieve interventieprogramma’s voor jonge kinderen die hun schoolse aanpassing op lange termijn trachten te bevorderen. In mijn doctoraat ga ik onder andere het effect na van de interventieprogramma’s ‘Samen-Spel’ en ‘Taakspel’ op het gedrag en schoolse vaardigheden van kleuters en lagere schoolkinderen.

Sofie Prikken

Ik ben Sofie Prikken, 25 jaar oud en opgegroeid in Maaseik. Ik studeerde in 2015 af als master in de klinische psychologie, optie kinderen en adolescenten. In mijn stagejaar op een pediatrische afdeling, ontdekte ik mijn interesse in chronische ziektes en hun impact op het gezin. In oktober 2015 startte ik mijn doctoraat bij de onderzoeksgroep SCeNO, met het geluk mij verder te kunnen verdiepen in chronische ziektes. Ik onderzoek momenteel het functioneren van patiënten met een chronische ziekte en breng daarbij het functioneren van ouders en omgeving mee in rekening. Ik houd jullie graag op de hoogte van interessante bevindingen!

15871494_10210031865305176_7025653198970852608_n.jpg

Hallo, Ik ben Sofie Weyn, afkomstig uit Lint en wonende te Leuven. In 2015 ben ik afgestudeerd als klinisch en gezondheidspsycholoog, optie kinderen en adolescenten, aan de KU Leuven. Ik heb mijn klinische stage gedaan op een psychiatrische afdeling voor adolescenten in het UPC Kortenberg. Vanuit mijn interesse in de onderzoekswereld, heb ik nog een extra onderzoeksmaster gedaan aan de KU Leuven. Door zowel mijn klinische als onderzoekservaringen ben ik in oktober 2016 kunnen starten aan mijn doctoraat op de onderzoeksgroep Schoolpsychologie en Ontwikkeling in Context. Mijn doctoraat gaat over individuele verschillen in gevoeligheid voor omgevingsinvloeden bij voornamelijk kinderen en adolescenten. Hierbij focus ik onder andere op hoogsensitiviteit. Graag wil ik dit onderzoeken op genetisch, fysiologisch en psychologisch vlak.

Ik ben Sofie Wouters. Ik ben geboren in Leuven en heb ook in Leuven Psychologie gestudeerd. In 2007 ben ik afgestudeerd als schoolpsycholoog aan de KU Leuven. Daarna ben ik al snel begonnen met een doctoraat dat gaat over hoe kinderen en jongeren denken over zichzelf op schools vlak (of het schools zelfbeeld). In 2013 heb ik mijn doctoraat afgerond, maar hopelijk kan ik in de toekomst nog onderzoek blijven verrichten. Belangrijke vragen zijn onder andere: Welke dingen beïnvloeden hoe kinderen en jongeren zichzelf zien (zowel op schools vlak als meer algemeen)? Hoe beïnvloeden ouders, leerkrachten, en klasgenoten het zelfbeeld van kinderen en jongeren? Wat is het effect van een negatief zelfbeeld op het welzijn en de schoolse prestaties van kinderen en jongeren? Zijn er andere dingen belangrijk aan je zelfbeeld (naast de vraag of dit positief of negatief is)?

Steven De Laet
Ik zag het eerste daglicht in Duffel, in de Middeleeuwse heerlijkheid Duffla Perwijs, en werd Steven De Laet genoemd. Al vroeg in het secundair onderwijs ontdekte ik mijn passie voor wetenschappelijk denken. Nadien studeerde ik toegepaste psychologie aan de toenmalige Lessius Hogeschool. Mijn drang naar kennis stopte echter niet en ik studeerde in 2011 af als schoolpsycholoog aan de KU Leuven. Maar verschillende schoolpsychologische vragen waar ik geen antwoord op vond hielden me ’s nachts wakker: “Hoe beïnvloeden vrienden en klasgenoten de gevoelens en gedragingen van jongeren?”, “Kunnen leerkrachten een invloed hebben op gedragsproblemen of emotionele problemen van hun leerlingen, en zo ja, hoe dan?”, “Heeft de aard van de relatie die jongeren hebben met hun leerkracht een impact op hun positie of populariteit in de klas?”, “Dragen ook genen bij tot meer of minder probleemgedrag?”,… In mijn doctoraat probeer ik een antwoord te vinden op deze vragen.


Tessa Weyns

Mijn naam is Tessa Weyns en ik ben in 1992 geboren in Bonheiden. Ik ben afgestudeerd aan de KU Leuven als Master in de psychologie, afstudeerrichting Schoolpsychologie. Tijdens mijn opleiding ben ik gefascineerd geraakt door de psychosociale en cognitieve ontwikkeling van kinderen en hoe de schoolse context hierop een invloed uitoefent. Ik was dan ook zeer blij dat ik na mijn afstuderen aan de slag kon gaan bij SCeNO (Schoolpsychologie en Ontwikkeling in Context) om hier verder onderzoek naar te verrichten. Ik bekijk, meer specifiek, de invloed van leerkrachten en leerkracht-kind relaties op de ontwikkeling van kinderen.

tine2

Ik ben Tine Schellekens, geboren in Antwerpen en opgegroeid in het kempische Merksplas. Na mijn studies als klinisch psycholoog en SLO (master, 2004) heb ik een schat aan ervaring opgedaan als psychologe en therapeute in de pleeg- en jeugdzorg. Met mijn partner en drie zoontjes wonen we in het prachtige Haspengouw en leven er tussen de boomgaarden en de natuur. Het samenspel theorie en praktijk (systeemcounselor, 2006 en postgraduaat psychodynamische psychotherapie, 2016) hebben me blijven intrigeren. Ik ben dan ook erg blij om na meer dan tien jaar klinisch werk terug in de academische wereld te kunnen duiken. Mijn onderzoeksinteresses situeren zich in de existentiële en positieve psychologie. Meer in het bijzonder werken we aan een interdisciplinair onderzoek (theologie en psychologie) naar de psychologische ervaring van genade. In lijn van het onderzoek naar vergeving trachten we in kaart te brengen hoe mensen genade psychologisch ervaren.

Soms verschijnen er ook berichten van een gastblogger. Gastbloggers schrijven een blogbericht op verzoek van één van onze vaste bloggers. Zij hebben een band hebben met onze onderzoekseenheid en delen in onze fascinatie voor de ontwikkeling van kinderen en jongeren. Vaak zijn het collega’s van andere onderzoekseenheden of studenten van de opleiding Psychologie van de KU Leuven die uitgenodigd worden een gastblog te schrijven.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s